יום ראשון, 29 ביולי 2012

פארגו / Fargo: ביקורת.


אתם יודעים, אני אוהב סרטים הזויים, אבל אך ורק שזה בא בפרופורציות וזה עשוי טוב. ובכלל - אני חושב שממש לא קל לייצר סרט הזוי. העניינים יכולים לצאת משליטה הרבה יותר מהר מסרט רגיל (מבחינה עלילתית וכדומה), עד לרמה כזו שדקה לפני הסוף אתה אומר לעצמך שהסרט הלך לאיבוד. כך קרה לי עם פארגו. 

 

 

בקיצור, על מה הסרט מדבר? בנאדם שעובד כמוכר למכוניות שוכר זוג פושעים שיחטוף את אשתו. המניע? הוא זקוק לכסף שאביה העשיר של אישתו ישלם על הכופר. העניינים מסתבכים כששני עדים רואים את צמד הפושעים רוצח שוטר בפארגו, וכאן נכנסת לתמונה שוטרת בהריון החוקרת את רצח העדים. מה שכמובן מוביל אותה לסיפור חטיפתה של אשתו של מוכר הרכבים. 

 

 

"פארגו" הוא אחד הסרטים המשעממים ביותר שאי פעם ראיתי, ואני מתנצל מראש עם המשך הביקורת יהיה תוסס מדיי. הוא עשוי בצורה נוראית. אל תגידו לי שכך אמור להראות סרט טעויות, מכיוון ש"ביג לבובסקי", גם סרט טעויות של האחים כהן, היה הרבה הרבה הרבה יותר טוב. רמת המשחק סבירה מאד, אפילו של סטיב בושמי ו-ויליאס ה. מייסי, והדיאלוגים והמונולוגים רעים, פשוטו כמשמעו. 

 

 

אבל רצתי מהר מדיי. בואו נתחיל מההתחלה. העלילה. העלילה של "פארגו", ברובה המוחץ, לוקה בחסר. חסר בה משהו. חסר בה בשר. לאחים כהן היה בידיים כזה סיפור מצויין, והם פשוט פספסו את העלילה והתסריט. דבר שהשפיע על הסרט מן הסתם. רמת המשחק ב"פארגו", כפי שכתבתי מקודם, רדודה מאד. אפילו שחקנים שנחשבים טובים בעיניי, כמו סטיב בושמי, נתנו ביצוע רדוד. הדמויות היו בנויות באופן מעצבן עד מעצבן מאד. 

 

אם להגיד את האמת, הייתי מעדיף ש"פארגו" היה נשאר רק מיקום שמוצאים ב-Google Maps בחיפוש. סליחה על הציניות. 

 

לסיכום: "פארגו" הוא סרט משעמם ונמרח בטירוף, איכות המשחק רדודה מאד, הדיאלוגים מרדימים, התסריט מעפן ונקודת האור היחידה שאני מוצא בו זו המוזיקה שהייתה דווקא טובה. סרט שבזבז 98 דקות מהחיים שלי, ואין לי דבר אחר חוץ מלומר שאת "פארגו" תראו רק בסיטואצייה שאין לכם מה לראות. 

 

 

אוף. אני שונא לכתוב אנטי ביקורות. 

4 תגובות:

  1. ד"ר אהבה מוזרה ביותר3 באוגוסט 2012 בשעה 14:14

    וואלה גם אני לא אהבתי אותו..

    השבמחק
  2. אוי לא. זה סרט מעולה. אני לא מאמינה שזה מה שחשבתם. זה אחד הסרטים הטובים של האחים כהן לפני כל הלהיטים האחרים. סרט מיוחד במינו ופרנסס מקדרמונד פשוט שחקנית מעולה.

    השבמחק
  3. כל הביקורת סופרלטיבים ואין מילה אחת על הסרט עצמו שמשקפת את הבעיה שבו באופן עומקי. סרט נפלא ונהדר, מותח ומרשים קולנועית, עם המון עומק עלילתי שבמידה ובאמת היית אותו סטודנט לקולנוע שאתה מתיימר להיות היית חוקר ומבין. ממליץ לצפות שוב.

    השבמחק