יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

בגידה כפולה / Haywire: ביקורת.


בסרטים יש את מוטיב "האישה החזקה". "בגידה כפולה", סרט האקשן המטורף ועתיר הכוכבים של הבמאי הסופר המוכשר סטיבן סודרברג, לוקח את המושג צעד אחד קדימה כאשר כוכבת הסרט היא לא אחרת מאשר ג'ינה קראנו, כוכבת ההיאבקות בסגנון ה-MMA, דבר אשר רק הופך את האקשן בסרט לאפילו יותר אדיר מהרגיל.

הסרט מתחיל כאשר גיבורת הסרט, מלורי (ג'ינה קראנו), יושבת בדיינר אמריקאי קטן ופוגשת בארון (צ'אנינג טאטום). לא לקח לשני אלה הרבה זמן להתחיל ביניהם קרב אגרופים מהיר אשר מראה לנו שלא רק שמלורי יודעת ללכת מכות אלא גם שהיא בצרות לא קטנות. מלורי נמלטת מהמקום כאשר היא לוקחת אחד מהאנשים בדיינר עם מכוניתו ומספרת לו בסדרת פלאשבקים איך היא הגיעה למצב שבו היא צריכה ללכת מכות עם אנשים כמו צ'אנינג טאטום ולהימלט על נפשה.

סיפורה של מלורי הוא זה: מלורי היא סוכנת בחברה אשר מספקת שירותים לממשלה האמריקאית. בתחילת הסרט היא נשלחת ביחד עם צ'אנינג טאטום לברצלונה למשימת חילוץ ע"י הבוס שלה שהוא גם האקס שלה, קנת' (יואן מקרגרור). המשימה הוזמנה ע"י סוכן אמריקאי (מייקל דאגלס) ורודריגו (אנטוניו בנדראס). המשימה לא הולכת הכי חלק שאפשר, אך מלורי לא נותנת לזה להטריד את עצמה. הבעיה האמיתית מתחילה כאשר במשימתה הבאה שותפה לצוות מנסה לחסל אותה והיא מבינה שהיא נבגדה ע"י הבוסים שלה ויוצאת לנקום.

סודרברג בונה פה סצינות אקשן מעניינות מאוד. דבר ראשון הוא העובדה שקרנו היא מתאבקת אמיתית והיא יודעת מה היא עושה וככה לא צריך פעלולנים שיעשו במקומה את העבודה ולא צריך זוויות צילום שיסתירו את הפנים כדי שלא נראה שזה בעצם פעלולן. הדבר השני הוא שבחלק מסצינות האקשן אין מוזיקה, זה נותן תחושה נורא שונה לאקשן וגורם לך להתרכז בו הרבה יותר מאשר סרטים שיש יריות מהירות ומוזיקה שמפוצצת לך את האוזניים.

"בגידה כפולה" לא מנסה להיות יותר מדי חכם, להעביר לנו מסר מדהים, או לגרום לנו לדמוע ולהכנס לנו עמוק לתוך הנשמה. זה סרט שבא לומר מה שיש לו בצורה הכי טובה שאפשר ועם כמה שיותר אקשן שאפשר. ובינינו, מה יותר טוב מלראות בחורה שנראית טוב קורעת מכות את צ'אנינג טאטום, מייקל פאסבנדר ויואן מקרגרור.

אני לא מצפה שתאהבו את הסרט. כמעט ולא נתקלתי בתגובות חיוביות לסרט. זה לא שהוא גרוע, פשוט אנשים לא אוהבים אותו. רוב הביקורות פושרות מינוס וב-IMDB הוא הגיע ל-5.9 חודש שעבר. אבל בכל זאת אני ממליץ לכם לראות את הסרט הקטן והמדהים הזה שחוץ ממני אני מכיר רק עוד בן אדם אחד שאוהב את הסרט הזה.


מקווה שתראו ותיהנו.


-----------------------------------------------------------

מחבר הביקורת: שגיא "His DUDENESS"

4 תגובות:

  1. סרט מהמם ♥

    השבמחק
  2. ביקורת שלא בנויה טוב, יש לך טובים מאלה מטרו.

    השבמחק
  3. סתם סרט אקשן מיותר. לא מבינה למה מייקל פאסבנדר משתתף בסרטים כאלה גרועים אחרי "רעב" המופתי!!!!! מצפה ממנו ליותר.

    השבמחק